عصر، عصر ارتباط با مشتری هاست و دوام برند شما به مشتریهای شما بستگی دارد. مشتریهایی که حاضرند در قبال ارزشی که برای آنها ایجاد میکنید به شما پول بدهند. اما آیا تابهحال به این موضوع فکر کردهاید که تا کجا میتوانید آنها را راضی نگه دارید و محصولاتتان را بید؟ نبض برند شما تا کِی برای مشتریها خواهد زد؟ این مساله آنقدر اهمیت دارد که نرمافزارهایی با نام CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری ساخته شدهاند و کمک میکنند تا بتوانید روابط خود را با مشتری های خود مدیریت کنید. برای آشنایی با این نرمافزارها و شناخت هرچه بیشتر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ، در این مقاله همراه ما باشید.
CRM چیست و چه کمکی به افزایش شما میکند؟
مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری کاری است که شما انجام میدهید؛ چگونه با مشتریان خود کار میکنید، به آنها خدمترسانی میکنید، و آنها را پشتیبانی میکنید. در حقیقت، یک استراتژی برای ایجاد ارتباط با اران فعلی و بالقوهی شما و درک نیازهای آنها است تا بتوانید به آنها کمک کنید که با استفاده از محصول شما موفق شوند.
به نظر وقتگیر است؟ اگر اینطور فکر میکنید بهتر است هر چه زودتر نظرتان را عوض کنید.
در واقع تجربهی مشتری اساسیترین عنصر در استراتژی رشد شما و راه درست ادارهی یک کسبوکار است. هیچ شرکتی، چه بزرگ و چه کوچک، دیگر نمیتواند آن را نادیده بگیرد. همچنان که Forrester در مطلب خود دربارهی روند حرکت CRM گزارش کرده است: «شاهد این هستیم که شرکتها از سال ۲۰۱۷ به بعد، بیشتر و بیشتر از ارزش اقتصادی مدیریت ارتباط با مشتریان آگاه میشوند.»
CRM چیست؟
CRM مخفف کلمه Customer Relationship Management است و معنی نرمافزار CRM میشود نرمافزار (یا سیستم) مدیریت ارتباط با مشتری.
نرمافزارهای CRM، مدیریت ارتباط و مخاطب را در مقیاس بالا از طریق جمعآوری داده، بخشبندی، خودکارسازی، و تحلیل میسر میکنند. Infusionsoخیلی مفید و مختصر میگوید که «کارکرد اصلیCRM، مدیریت مخاطب است و به شما قدرت ردگیری و بخشبندی حجم خیلی زیادی از متغیرهای مخاطبان را میدهد.»
طبق گفته Harvard Business Review، «نرمافزار CRM اگر به درستی استفاده شود، به شرکتها اجازه میدهد تا در جمعآوری دادههای مشتریان چابک باشند، ارزشمندترین مشتریان را به مرور زمان شناسایی کنند و وفاداری مشتری را با ارائهی خدمات و محصولات سفارشی افزایش دهند.»
عبارت «اگر به درستی استفاده شود» در اینجا خیلی مهم است. اینجا است که کشمکش اصلی آغاز میشود.
مشکلی که با استراتژی و نرمافزار CRM وجود دارد، دو بخش است. اول اینکه صنعت نرمافزار به کسبوکارها فشار میآورد تا ابزارهایی را برای حل مشکلات ساختگی بپذیرند؛ مشکلاتی که میخواهند صاحبان کسبوکار آنها را باور کنند. دوم اینکه در نتیجهی مشکل اول، خیلی از کسبوکارها استراتژی ارتباط با مشتری خود را با نرمافزارها شروع میکنند، نه با مشتریانشان، پس استراتژی آنها حول یک سری شیء درون نرمافزار شکل میگیرد، نه حول آن انسانهایی که سعی در خدمترسانی به آنها را دارند.
چرا سیستم ارتباط با مشتری تا این حد اهمیت دارد؟
فرض کنیم که شما کسبوکاری راه انداختهاید، محصول خود را به بازار رساندهاید و رویای خود را محقق کردهاید. حالا همه چیز به مشتریان شما برمیگردد. چطور میخواهید سؤالات آنها را مدیریت کنید؟ حواستان باشد که هیچ سؤالی از قلم نیفتد، سؤالات و مشکلات متداول را مد نظر داشته باشید تا بتوانید تصمیمات پیشگیرانه بگیرید، کیفیت بالای خدمات خود را حفظ کنید و از سردرگمی در میان تیم خود (اگر دارید) جلوگیری کنید.
برنت لیری (Brent Leary) میگوید: «در دنیای امروز، باید از همان ابتدا فرآیندی برای درگیر کردن مشتری داشته باشید. اگر شروع کردید به وبلاگنویسی و کسی از نوشتههای شما خوشش آمد و دوست داشت که ارتباط بیشتری داشته باشد، لازم است که شما فکر آن را کرده باشید و فرآیندی برای درگیر کردن او داشته باشید. این سیستم به شما کمک میکند که به سرعت و به طور مؤثری پاسخ او را بدهید. به این ترتیب شتاب حرکت شما کم نخواهد شد.»
منبع:
کمپانی طراحی سایت مشتری ,ارتباط ,آنها ,مدیریت ,نرمافزار ,مشتریان ,مدیریت ارتباط ,داشته باشید ,برای درگیر ,درگیر کردن ,فرآیندی برای ,سیستم مدیریت ارتباط منبع
درباره این سایت