CRM چیست و چه کمکی به افزایش  شما می‌کند؟

 



فرض کنیم که شما کسب‌وکاری راه انداخته‌اید، محصول خود را به بازار رسانده‌اید و رویای خود را محقق کرده‌اید. حالا همه چیز به مشتریان شما برمی‌گردد. چطور می‌خواهید سؤالات آن‌ها را مدیریت کنید؟ حواستان باشد که هیچ سؤالی از قلم نیفتد، سؤالات و مشکلات متداول را مد نظر داشته باشید تا بتوانید تصمیمات پیشگیرانه بگیرید، کیفیت بالای خدمات خود را حفظ کنید و از سردرگمی در میان تیم خود (اگر دارید) جلوگیری کنید.

برنت لیری (Brent Leary) می‌گوید: «در دنیای امروز، باید از همان ابتدا فرآیندی برای درگیر کردن مشتری داشته باشید. اگر شروع کردید به وبلاگ‌نویسی و کسی از نوشته‌های شما خوشش آمد و دوست داشت که ارتباط بیشتری داشته باشد، لازم است که شما فکر آن را کرده باشید و فرآیندی برای درگیر کردن او داشته باشید. این سیستم به شما کمک میکند که به سرعت و به طور مؤثری پاسخ او را بدهید. به این ترتیب شتاب حرکت شما کم نخواهد شد.»

اگر زمانی رسید که دیدید مرتباً از مشتریان خود این سؤال‌ها را می‌پرسید، متوجه می‌شوید که می‌توانید به فکر یک نرم‌افزار CRM کاملتر باشید:

آخرین سفارش شما چه بوده است؟

آیا با فرد دیگری از این شرکت صحبت کرده‌اید؟

شماره تلفن شما چیست؟

چندبار از ما کرده‌اید؟

چه مدت است که مشتری ما هستید؟

وقتی که این سؤالات خودشان را نشان دهند، به مرحله‌ای رسیده‌اید که نیازهای مشتریان خود را پیش‌بینی می‌کنید و می‌توانید اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. آن وقت است که می‌فهمید برای توسعه‌ی نحوه‌ی مدیریت مشتریانتان آماده‌اید و نرم‌افزار CRM به یک فکر ارزشمند تبدیل می‌شود.

CRM چیست و چه کمکی به افزایش شما می‌کند؟

حالا یک سی ار ام دارید؛ باید چه کار کنید؟

اولین قدم بعد از یک CRM این است که اهداف خود را مشخص کنید. اهداف شما می‌تواند افزایش ، جذب مشتری یا حتی حفظ مشتری‌های فعلی‌تان باشد.

پیشنهاد ما این است که ابتدا با سوالات کلی‌تری مانند زیر هدافتان را تعیین کنید و بعد وارد جزئیات بعدی شوید.

امسال می‌خواهید چقدر پول در بیاورید؟ (اهداف درآمدی)

الآن چند نفر مشتری دارید؟ (سرمایه)

چه منابعی دارید؟ (بودجه و کارمند)

توجه: قبل از وارد شدن به اعداد و ارقام، کمی بیشتر فکر کنید و موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

هزینه‌ی پشتیبانی از هر کاربر جدید

هزینه‌ی ورود هر کاربر جدید

ارزش طول عمر (LTV) هر کاربر جدید

انتظار چه مقدار رویگردانی را می‌توان داشت

استفاده از این محاسبات می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را با توجه به انسان‌ها تعیین کنید، نه اعداد و ارقام و این کار روش‌های مشتری-مداری را ترویج می‌دهد که مطابق با تعریف شما از موفقیت مشتری هستند.

این قواعد، در نهایت کمکتان می‌کند تا مشوق‌هایی را برای جذب مشتری ایجاد کنید. این مشوق‌ها بهبوددهندۀ ارتباط شما با مشتریان و جذب هرچه بهتر آنها به برندتان هستند.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/826155/crm-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF


کمپانی طراحی سایت مشتری ,اهداف ,مشتریان ,داشته ,کاربر ,ارتباط ,داشته باشید ,درگیر کردن ,فرآیندی برای ,برای درگیر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کتابخانه عمومی شهید مطهری کرمان فروشگاه خرید ارزان لباس کنتائو 1398 دپ_عکس_متن_شاخ_بیوگرافی_پروفایل_تیکه_تنها_دلشکسته راه حل های روانشناسی دانلودستان گوشت مرغ ماهی تولدت مبارک کفپوش های صنعتی بتن مینویسم معرفی انواع چسب